Zasloužila si Natalie Portman svého Oscara?

Měsíc potom, co Natalie Portman vyhrála svého prvního Oscara za Černou labuť, rozvířila opravdová baletka dohady, jak moc si ho zasloužila. Podle ní totiž herečka ve filmu zas tak moc netancovala.

Natalie se na roli tvrdě připravovala, rok denně trénovala, držela přísnou dietu, obětovala večeře s kamarády. A za to se dočkala nejen snoubence, choreografa a tanečníka Benjamina Millepieda, který ji trénoval, ale i všeobecného uznání. To teď ale chce narušit Sarah Lane z American Ballet Theatre, když tvrdí, že všechno klasické tančení je její práce. Což by znamenalo i to, že Nataliina tvář byla digitálně přenesena na její tělo.

Baletce připadá, že na rozdíl od herečky ji za její práci nikdo dostatečně neocenil. Nebyla uvedená jako taneční double a Natalie ji ani nepoděkovala během přebírání Oscara, i když tam stihla poděkovat kde komu. Lane prý měla i od produkčního studia Fox nakázáno, nedávat až do Oscarů žádné rozhovory. „Snažili se vytvořit dojem, že se Natalie stala za rok a půl baletkou. To ale nejde, ať dřete jakkoliv. Já to dělám 22 let,“ říká Lane.

Na obranu oscarové herečky nepřekvapivě vystoupil Millepied, který mimochodem kvůli ní opustil kolegyni Sarah Lane z baletního souboru. Tanečník tvrdí, že 85 % filmu je Natalie a jeho verzi podpořil i režisér Darren Aronofsky: „Nechal jsem střihače, aby spočítal záběry. Tanečních záběrů tam je 139. V 111 je Natalie Portman, v 28 její taneční double Sarah Lane. Když si to spočítáte, vyjde vám, že 80 % je Natalie.“ Tvář Portman se podle režiséra na tělo Lane (na fotce dole) digitálně přenášela jen dvakrát, během dlouhých a komplikovaných baletních sekvencích.

Na první pohled celý spor vypadá jako žabomyší válka s prošlým datem. Natalie nedostala přece Oscara jenom za to, jak dobře tančila, ale hlavně díky tomu, jak dobře psychotickou balerínu zahrála. Ovšem pokud i kolem v podstatě nezávislého filmu, jemuž by mělo jít hlavně o umění, jeho tvůrci opravdu schválně a ne zrovna čestně vytvářeli zavádějící kampaň, která nám kvůli penězům a oscarové reklamě cpala falešný americký sen o geniální herečce, může to dost narušit věrohodnost Portmanové i Aronofského. Nebo to je jen další případ snahy málo známé umělkyně zviditelnit se a obohatit se na úspěchu druhých?

4.4.2011 12:00| autor: Aneta K.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist