Školky, odkud se vašim dětem nebude chtít

Najít školku, kterou by si váš drobek oblíbil a chodil do ní rád hned od samotného začátku, může být pořádný problém. My jsme našli skvělé školky, které vede sympatická Kateřina Dvořáková, ale nejen to, také je sama vybudovala. Jak se jí to podařilo a jaké školky vlastně jsou, si můžete přečíst v našem rozhovoru…

Školky Kindergarten jsou anglické školky, tedy školky, kde se navozuje cizojazyčné prostředí. Mohla byste nám blíže popsat, co si pod tím vlastně máme představit?
Cizojazyčné prostředí  znamená, že ve školce mluvíme s dětmi téměř výhradně angickým jazykem.  Ve školce působí jak čeští pedagogové, tak i anglicky hovořící  lektoři – rodilí mluvčí. Pedagogové také mezi sebou hovoří anglicky. Dítě pak přijímá školku jako prostředí, kde se mluví anglicky.  Dítě prostředí školky a domácí rozděluje, například jablko je doma jablko, ale ve školce je to apple. Český jazyk se používá především v případě bezpečnosti a také u nejmenších dětí.

Od kolika let přijímáte děti a je potřeba pro přijetí splnit nějaké podmínky?
Do školky přijímáme děti již od 2 let věku  a to i s plenkami. Děti, které k nám přicházejí do školy, nemusí mluvit anglicky. Většina dětí ve školce je z českých rodin, menší počet z bilingválních rodin a také máme ve školce i několik cizinců.

Co musí maminky udělat, pokud chtějí, aby jejich dítě navštěvovalo Vaší školku?
V případě zájmu rodičů nás rodiče mohou kontaktovat telefonicky, mailem a samozřejmě se mohou přijít  k nám do školek podívat. Pokud máme volnou kapacitu přijímáme děti i během školního roku.

Jak vypadá takový běžný den ve Vaší školce?
Školka je otevřena od 7.30 do 17.30 hodin, děti se ráno scházejí do 9 hodin, kdy jsou všechny věkové skupiny pohromadě a hrají si v herně. Poté se děti rozchází do svých tříd. Při rozdělování do jednotlivých tříd přihlížíme kromě věku i k již získané jazykové znalosti. Během dopoledne jsou zařazeny dva výukové bloky, tzv. ranní kruh, kde se děti zábavnou a hravou formou učí a zdokonalují v anglickém jazyce, po dopolední svačince následuje další výukový blok (výtvarná činnost, hudební činnost, u starších dětí předškolní příprava). Před obědem následuje pobyt venku. Po obědě některé děti odcházejí domů a ty které zůstávají, mají odpolední klid. Malé děti spinkají a větší děti se věnují klidovým činnostem v rámci předčítání pohádek. Po odpočinku následuje odpolední klub. Některé kluby máme přímo ve školce a na některé naopak docházíme (plavání, keramika, sportovní kroužek v tělocvičně, jízda na koních, jóga pro děti, vaření, logický kroužek, a další.). Po kroužku následuje svačinka a poté pobyt venku nebo již jen volná hra.

Jak rychle se děti jazyku naučí? A musí mít pro jazyk předpoklady, nebo je díky systému školek Kindergarten úspěch vždy zaručen?
Rychlost výuky u těchto dětí je individuální,  dle našich zkušeností, čím mladší dítě, tím se učí rychleji . Některé děti jsou i v tomto věku více vnímavé k cizímu jazyku a používájí ho ihned od začátku od jednotlivých slovíček až po věty a dialog. Některé naopak nejprve v cizím jazyce nemluví, znalosti postupně ukládají a později začnou mluvit v celých větách. Samozřejmě také záleží na intezitě docházky do školky – pokud dítě chodí do školky každý den, je obvykle po roce docházky schopno komunikovat s  anglickým lektorem.  Je důležité pokračovat ve výuce anglického jazyka i po ukončení předškolního vzdělávání. Naše školky proto umožňují návaznost na předškolní vzdělávání Odpoledním klubem, kdy k nám do školky děti po škole docházejí na výuku anglického jazyka. Výhodou pro ně je znalost prostředí a pedagogů.

[[related]]

Jak dlouho už se práci ve školství věnujete?
Práci ve školství se nyní věnuji pátým rokem. V současné době provozuji dvě pobočky školek v Černošicích a v Kunraticích. Černošickou školku jsem si vybudovala od úplného začátku včetně hledání vhodné lokality a zařizování budovy školky a v neposlední řadě získávání klientů.

Je pro Vás také koníčkem?
Práce s dětmi mě naplňuje a momentálně si nedovedu představit, že bych dělala něco jiného. Je radost vidět, jak se děti rozvíjí a vstřebávají vzdělávání již od útlého věku. Anglický jazyk je pak pro ně druhým rodným jazykem.  Vždy mám radost, když jsou děti i rodiče ve školce spokojení. Jako nedávný příklad mohu uvést holčičku, která v sobotu ráno doma plakala, že chce jít do školky a hrát si s tetou a dětmi. A to je pro mě důkazem, že se nám podařilo vytvořit pro děti bezpečné prostředí, které mají rády a které je dále rozvíjí.

Co se Vám na našem systému školství vůbec nelíbí a co Vám naopak vyhovuje?
České předškolní vzdělávání a následně i základní vzdělávání má jednu velkou nevýhodu a to je počet dětí na učitele. I sebelepší učitel s počtem dětí 25 a více se nemůže individuálně věnovat dítěti  a pracovat na jeho přednostech. Stále také chybí kvalitní jazykové vzdělávání.

Mohou se maminky přijít do vybrané školky podívat? Pořádáte dny otevřených dveří nebo něco podobného?
Rodiče se mohou přijít podívat kdykoliv během roku, stačí si jen dohodnout s námi  schůzku a my je rádi provedeme po školce a zodpovíme všechny dotazy. Upřednostňujeme individuální setkání, kdy se rodičům můžeme plně věnovat a tak většinou dny otevřených dveří nepořádáme.

Jak se lišíte od jiných školek?
Kromě výuky anglického jazyka rodilým mluvčím se lišíme od jiných školek malým počtem dětí na učitele, rodinným prostředím ve vilce, pestrou nabídkou aktivit přímo ve školce, tak i  mimo ni, pořádáme zimní lyžařské pobyty, školky v přírodě i víkendy s rodiči. V neposlední řadě přijímáme děti i s plenkami.

Více informací o školkách najdete na www.kindergarten.cz, nebo www.skolkacernosice.cz

Foto: profimedia.cz, archiv Kateřina Dvořáková
19.4.2013 8:00| autor: Petra M.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist