S pojistnou částkou u životního pojištění je dobré pracovat i v průběhu trvání smlouvy

Pojištění nám nemůže vrátit zdraví, ale může život s pošramoceným zdravím podstatně ulehčit. Pokud je nastaveno správně. A podle průzkumu, který si Kooperativa interně zpracovala, tomu tak často bohužel není.

Pojistná částka by se měla odvíjet od životní situace klienta  

Kooperativa proto nedávno rozšířila aplikaci, ve které její obchodníci připravují nabídku životního pojištění pro klienty, o názorná doporučení. Jejich cílem je upozornit klienta na skutečnost, že z jeho konkrétní životní situace vyplývají ta nejdůležitější rizika, proti kterým by měl být pojištěn, i částky, na které by pojištění měl uzavřít.

Například jste vlk samotář, rodinu nemáte a nechcete, vyhovuje vám styl „single“? Pak pojištění pro případ smrti nejspíš vůbec nepotřebujete. Ale jste čerstvý otec novorozence? Pak by vaše pojištění smrti mělo toto dítě zajistit na nezbytné minimum až do doby jeho prvního výdělku.  Máte ho takto opravdu nastavené? Zamyslet by se měli i ti, co už mají pojištění sjednané a jsou například čerstvými rodiči. Navýšit si limity mohou kdykoliv.

Ondřej Poul, ředitel Úseku pojištění osob v Kooperativě k tomu říká: „Důraz na správně nastavené pojištění pro každého klienta klademe již dlouho. Nyní jsme ale pro klienty připravili názornější vysvětlení, jak by výše jejich pojištění měla být odvozena. Nechceme totiž nabídku odbýt léta používanou zkratkou ´Pojistná částka má být ve výši 1-3 roční příjmy´. Někdo potřebuje daleko vyšší částku, někdo jiný určitý typ pojištění nepotřebuje vůbec.“

Podívejme se na konkrétní příklad klienta ve věku 35 let, který má měsíční příjem 30 tisíc Kč. Jak se bude odlišovat doporučená pojistná částkách pro riziko úmrtí dle jeho rodinného stavu?  „Pokud žije sám, stačí mu pojištění pro případ úmrtí v minimální výši, například 50 tisíc Kč. Pokud ale žije v páru a má například dvouleté dítě, doporučili bychom mu jako živiteli rodiny nastavit pojistnou částku pro případ smrti ve výši 4,1 milionu Kč. A když se podíváme na průměrnou pojistná částka pro riziko úmrtí u našeho pojištění NA PŘÁNÍ, která je jen 525 tisíc Kč, je jasné, že většina klientů toto riziko značně podhodnocuje,“ apeluje na důkladné zvážení životní situace klientů Ondřej Poul.

poul-ondrej.jpg

Zdroj: archiv redakce

 On-line likvidace urychluje výplatu pojistného plnění 

Důležitou informaci o tom, jak pojištění plní svůj účel, čerpáme z likvidace pojistných událostí. Každý pracovní den vyplácíme jen ze životního pojištění téměř 10 milionů Kč, za úraz plníme přes 50 % všech škod do 36 hodin od dodání podkladů klientem, za složitější invaliditu do 8 dní,“ dokladuje práci likvidátorů v Kooperativě Ondřej Poul.

Samozřejmě se najdou i případy, kdy nemá klient na pojistné plnění nárok. Nejčastějším důvodem je, že hlásí událost, na kterou vůbec pojištěn nebyl. Druhým nejčastějším důvodem je to, že k události došlo ještě před začátkem pojištění. „Proto jsme pro klienty připravili názorný přehled navrhovaného pojištění, který mu vysvětluje, k čemu je konkrétní pojištění dobré a proč mu ho doporučujeme. Pokud přesto naše doporučení odmítne, dostává od nás upozornění, že jím sjednané pojištění by mohlo být v případě nešťastné události nedostatečné,“ představuje novinky při sjednávání pojištění Ondřej Poul.

Nahlášení události on-line je dalším užitečným nástrojem, jak urychlit výplatu pojistného plnění. „Naše webová aplikace klienta celým procesem provede tak, aby na nic nezapomněl, připomene, které lékařské doklady má přiložit, případně ho upozorní, že u nás má další starší pojištění, na které úplně zapomněl,“ vypočítává výhody on-line hlášení Ondřej Poul.

18.11.2019 11:55| autor: Komerční prezentace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist