V rozporu se staršími informacemi nový SEAT Ibiza nesdílí podlahovou plošinu se Škodou Fabia. Její platforma je zcela nová a v budoucnu na ní samozřejmě stanou i další modely koncernu Volkswagen, konkrétně budoucí Polo. Auto je o 70 mm delší než stávající Ibiza a má i výrazně delší rozvor a rozchod, což by se mělo odrazit ve výrazně prostornějším interiéru.
Nabídka motorů bude postavena na známých jednotkách, které do jednoho slouží i pod kapotou Škody Fabia: benzínovou trojici 1,2 l (51 kW/70 k), 1,4 l (63 kW/85 k) a 1,6 l (77 kW/105 k) doplní diesely 1.4 TDI (59 kW/80 k) a 1.9 TDI (66 kW/90 k, nebo 77 kW/105 k).
Sportovní modely FR a Cupra na tom budou lépe. Dostanou totiž vynikající motor 1.4 TSI o výkonu 140, respektive 180 koní.
Výbava, ať už standardní nebo příplatková, zahrnuje všechny moderní nezbytnosti, jako je rozhraní Bluetooth, přisvícení do zatáček nebo konektor 3,5 mm pro připojení externího zdroje zvuku, SEAT ale nabídne i prvky, které se v nižší třídě zatím moc nenosí: asistent pro rozjezd do svahu (po uvolnění brzdového pedálu v kopci udrží tlak v brzdové soustavě ještě dvě sekundy, takže auto necouvne ani nešikovnému řidiči) a později také sedmistupňovou převodovku DSG.
Nový SEAT Ibiza bude v nabídce se třemi známými stupni výbavy – Reference, Stylance a Sport, na český trh by měl dorazit začátkem podzimu. Cena zatím nebyla stanovena.