Pokaždé, kdy se teploty vyšplhají přes 25 stupňů, stoupne prodej piva v obchodech až padesát procent. Letošní léto přeje nejen prodeji lahvového piva, ale také prodeji piva v plechovkách. Vypadá to, že i Češi následují světový trend a i oni nakupují snadno přenositelné a skladné plechovky stále častěji.
Obchody proto zákazníkům nabízejí přes 50 druhů piva. „Pivo se prodává po celý rok, ale v letních měsících je o něj zájem nejvyšší. V teplých slunečních dnech, kdy rtuť na teploměru překročí 25 stupňů, jeho prodej stoupá až o padesát procent oproti chladnějším dnům, kdy je na teploměru pouze 15 stupňů,“ informuje Peter Vražba, nákupčí piva společnosti Tesco Stores ČR a. s. Vedle klasického piva v lahvích stoupá poptávka také po plechovkovém pivu, které si zákazníci rádi odvážejí s sebou na dovolené. V současné době je poměr prodejů piva v lahvích a v plechovkách 60:40, což je o 10 procent více než v loňském roce.
Česká republika drží v prodeji piva unikát. Nejen, že se Češi řadí mezi nejnáruživější konzumenty piva na světě, ale platí tu i další specifikum – prodej piva se vyznačuje vysokou regionalitou, jaká nemá v ostatních zemích obdoby. „Zatímco v Čechách je nejoblíbenější značkou Gambrinus, na severní Moravě vede Ostravar a na jižní Moravě Starobrno. Navíc má téměř každé město svého lokálního favorita, který válcuje celonárodní značky,“ informuje Peter Vražba. A tak Liberečtí nedají dopustit na své Svijanské pivo, v Třeboni se pije jedině Platan, v Rakovníku vítězí v prodejích Bakalář, v Žatci boduje Žatecký pivovar a Pražáci holdují Braníku.
Zdroj: Tesco Stores ČR