Neplýtvejte časem!

Nejvíce nám využití našeho pracovního času komplikují zbytečné činnosti, prostoje a plané řeči. Všechny tyto aktivity ukrajují z daného pracovního dne velký díl a vlastní povinnosti se zatím hromadí.

Práce odložená o tyto „černé díry času“ se stejně musí udělat. Čím více omezíte požírače vašeho času, tím více energie budete mít na podstatné úkoly.

Nejčastější ztráty času:

* telefonická vyrušení – stále zvoní telefon a vyrušuje vás od soustředěné práce
* špatně/mlhavě zadané úkoly od nadřízeného
* nemáte jasně stanovené nejdůležitější úkoly
* na pracovním stole se tvoří „hromady“
* administrativní pořádek se nedodržuje – nebo není vůbec
* pro nával práce chybí celkový přehled úkolů
* často dlouho hledáte nějaké poznámky (čísla, vizitky…)
* únava a špatná nálada znemožňuje váš solidní výkon
* pro nepodstatné úkoly nestíháte ty důležité
* musíte trávit pracovní den jinde a práce se vám vrší
* nenadálé, neohlášené návštěvy ruší a zdržují
* máte snahu vyhovět všem
* mnoho rozdělaných a málo dokončených úkolů
* průchozí kancelář, kam se chodí bez klepání
* soukromé hovory zdržující od práce
* „kecání“ s kolegyněmi
* „papírová válka“ a duplicita na PC
* neutříděné soubory v počítači
* padající celofiremní počítačová síť
* bezradnost v obsluze kancelářské techniky (fax, kopírka, scanner…)
* čekání na práci kolegů – návaznost činností
* denní odkládání povinností a úkolů na příště
* málo informací
* nával informací včetně těch úplně zbytečných
* desítky zbytečných e-mailů „na vědomí“

Při mapování vlastních ztrát si nejdříve zaškrtněte ty, které se vás týkají. Poté se zamyslete nad tím, které můžete ovlivnit a které nikoli. Podtrhněte ty položky, které můžete změnit sama a podnikněte jednoznačné kroky ke změně, pokud se změny týkají spolupráce v týmu, informujte o nich své kolegy a také nadřízeného. Ten zcela jistě vaši iniciativu uvítá! S nadřízeným si promluvte o těch položkách, které se týkají vaší spolupráce. Nad položkami, které nemůžete ovlivnit, vůbec neztrácejte čas.

Práce s časem je uměním, které ale ovládne každý, bude-li jen trochu chtít. Nadřízeného hned nezměníte, provoz ve firmě také ne, svoje postupy a postoj k práci ale máte pouze ve svých rukou.

Zdroj: asistentka.cz

21.8.2008 12:00| autor: Redakce
Více o tématu: čas

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist