Je ten led dost studený aneb Hitparáda nejvtipnějších otázek zákazníků v restauracích

To, že v restauraci kritizujeme obsluhu, nám přijde tak nějak samozřejmé. Přijde nám strašně pomalá, nedůvtipná a vůbec si často klademe otázku, jestli by neměli změnit povolání. Jenže i druhá strana má s námi občas pořádný problém. Mrkni, jaké hlouposti jsme schopni vypustit jako zákazníci z pusy. Pobavíš se.

Jedno okřídlené rčení praví: „Náš zákazník – náš pán“. A přestože se tak člověk coby zákazník dost často úplně necítí, je třeba se na věc podívat i z druhé strany. Také ti, co nás obsluhují, možná mají někdy mají nárok na údivem mírně zdvihnuté obočí. Obzvláště třeba po otázkách zákazníků typu: „Je to kyselo dost kyselé? Jsou v tom bramboráku brambory?“

Ale abychom nechodili dlouho kolem horké kaše, ačkoliv určitě lepší horká než studená, jeden internetový server uspořádal anketu na téma: Nejstupidnější otázky zákazníků. Zúčastnily se jí téměř čtyři tisícovky lidí obsluhující za barem, v restauracích či supermarketech. A tady jsou ty nejzábavnější odpovědi.

Moje nejoblíbenější hláška je od paní, která se ptala, je-li ten led dost studený. Tu zatím skutečně nic nepřekonalo,“ odpověděl barista Lovercraft112.

Jedna paní se zeptala, zda v kavárně prodáváme kafe,“ doplňuje jeho kolegyně JeaMarch.

Najdou se ale i záludnější otázky, na něž i pohotová obsluha jen stěží hledá odpověď. „Jeden zákazník mě požádal, zda bych mu nemohl okysličit džus. Myslel tím, že ho potřebuje zamíchat. To mě fakt dostalo. Tak jsem tak počítám dvě sekundy stál a zíral, pak se chopil brčka a začal jsem s ním v nápoji kvedlat. Dělal jsem to a nespouštěl z pána oči. Vypadal naštěstí docela spokojeně. Pokaždé když dělám nějaký shake, tak si na něj vzpomenu,“ přidává svou zkušenost barman Luke007.

Zaneprázdnění byznysmeni – i ti jsou mnohdy zdrojem anekdot. „Chlapík v obleku si objednal dva nápoje. Donesla jsem mu čaj a čokoládu a on se pak zeptal, který je který,“ svěřila se Mandierose12.

Možná znáš tu komickou scénku V sobotu večer a v neděli ráno s Felixem Holzmannem a Ivou Janžurovou? Někdy ale podobně komické gagy píše sám život…

Zákazník: „Pollo a penne? Co to znamená?“

Obsluha: „Jsou to těstoviny s kuřetem?“

Zákazník: „Znamená to, že je v tom maso?“

Obsluha: „Ano, pollo je italsky kuře.“

Zákazník: „No, kuře bych si dal, ale pollo nechci.“

Jsou i hloupé otázky, které se opakují několikrát za den. Například: „Můžu si vzít to jídlo s sebou?“ ptávají se zákazníci ze svého auta v okénku, které je přesně k tomu určené.

A absurdní drama připomínají i otázky či přání typu: „Jeden cheesburger, ale bez sýra, prosím.“ Nebo „Je ta kobliha bez cukru?“ (kobliha byla pokryta silnou cukrovou krustou), nebo „Máte nějakou vodu bez kalorií?“

Inu, každý má někdy moment, za který by se nemusela stydět ani „blbá blondýna“. Rozpaky může budit i druhá strana, když třeba zákazníkovu objednávku kávy latté doplní otázkou, zda si do ní přeje objednat mléko. A tak asi nezbývá než vše přejít s úsměvem nebo se o něj alespoň pokusit.

Anebo vybírat takové restaurace, kde nám nějaká ta chybička vadit nebude. Třeba takové, jaké jsme našli my ve fotogalerii. Co říkáš? Vybrala by sis? A jakou vtipnou historku máš z restaurací a kaváren ty? Napiš nám do diskuze. 

Foto: Shutterstock.com, pinterest.com

18.10.2016 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist