Femina.cz > Vše o zdraví > Rady a články o psychologii > Feng-shui – EXTERIÉR BUDOV
Feng-shui – EXTERIÉR BUDOV
Dobré místo pro podnik je základem úspěchu. To, že je pečlivě zvolené místo klíčem k úspěchu v podnikání, věděla většina prosperujících živnostníků již v dávnem starověku. Pokud tedy hledáte místo pro svoje podnikání, vraťme se o několik lekcí zpět. Tam jsme hovořili o tvarech jednotlivých budov. Různé tvary se logicky hodí k různým typům podnikání. Voda je v tvaru budov vnímaná jako nepravidelnost. Místa, kde je zastoupená se hodí pro komunikaci, elektroniku, léčení. Oheň poznáte snadno. Jsou to budovy vhodné například pro zpracovatelský sektor, služby, marketing či prodej…
feng-shui / 7 – Exteriér budov
Dobré místo pro podnik je základem úspěchu. To, že je pečlivě zvolené místo klíčem k úspěchu v podnikání, věděla většina prosperujících živnostníků již v dávnem starověku.
I dnes otevře-li si někdo právní kancelář v místě, kde jich již třiatřicet působí, nebude to mít zrovna jednoduché. Prestižní adresa, také mnohé napoví, ale když k vám klient dorazí a zjistí, že máte k dispozici jen malý „kamrlík“ a zleva i zprava vás obklopují velké firmy, bude vaše pracně budovaná image ta tam. Za to pak neviňte feng-shui.
Pokud tedy hledáte místo pro svoje podnikání, vraťme se o několik lekcí zpět. Tam jsme hovořili o tvarech jednotlivých budov. Různé tvary se logicky hodí k různým typům podnikání.
Truhlářské dílně, zahradnímu centru či spotřebnímu zboží – bude dobře v budově typu dřeva (vysoké a úzké, okolo jsou stromy a vegetace – energie se soustřeďuje k podpoře začátku podnikání).
Naproti tomu budova ve tvaru země má výborné předpoklady pro umístění skladů, zemědělských objektů i k bytové výstavbě (je pravoúhlá, má často rovnou střechu, okolí je rovné a oplocené – energie je oporou stabilitě firmy).
Oheň poznáte snadno. Jsou to budovy vhodné například pro zpracovatelský sektor, služby, marketing či prodej (mají špičaté věže i střechy, dominantní komíny – energie je vhodná k výrobě).
Kov je prvkem budov, které vyhovují pro podnikání v klenotnictví, kovovýrobě a finančnictví (mívají někdy zaoblené tvary či kupole – energie podpoří komunikaci).
Voda je v tvaru budov vnímaná jako nepravidelnost. Místa, kde je zastoupená se hodí pro komunikaci, elektroniku, léčení (nepravidelný tvar, okolí je zvlněné nebo naznačuje proud).
Klíčovým prvkem pro rozkvět podnikání je i správné situování budovy či kanceláře. Můžete k tomu použít již zmíněný ba-gua (systém 8 triagramů, viz. Profit č. 41). Nebo se prostě rozhlédněte po okolí. Stojí vaše firma na úplně novém místě nebo jste přebrali budovu po jiné firmě? V druhém případě stojí za to se vyptat, jak se tam oné firmě dařilo, s čím měla dobré zkušenosti a s čím problémy.
Důležité je, aby měla budova či kancelář určitou oporu v ostatních budovách. To se týká tzv. kancelářských komplexů. Feng-shui nepovažuje za dobré, je-li budova ztracena (utopena) mezi ostatními. Vyšší budovu je vhodné mít za sebou jako optickou oporu. Pokud je to možné, je dobré naznačit i určitou hranici před budovou. Ne však tajuplnou tlustou zdí. Stačí mřížoví, skrz které je vidět. Vlevo a vpravo by měli zůstat zhruba stejně vysoké budovy.
Ladit by měl i pozemek. Ideální jsou obdélníky či čtverce. Zde se dá energie urychlovat či zpomalovat lépe než v tvarech trojúhelníku či kruhu. V tom prvém tvaru kolotá velmi rychle a v druhém zase moc pomalu a nikde se neusadí. V trojúhelníku je třeba mít mnoho tlumících prvků, zrcadla, zídky nebo výsadbu stromu. V kruhu je třeba ukotvit stabilní objekty (skupinku stromu, lavičky v zahradě, skladovací rampu), aby kolem nich mohla energie spočinout.
Výběru místa pro podnikání je třeba věnovat mnoho pozornosti hlavně při začátku podnikání. Souhrnně řečeno, to, kde a jakém prostředí je firma situována, vytváří v klientovi vždy první dojem – a ten nikdy z jeho paměti nemizí. Vše kolem vstupu, přivítání v recepci, možnost snadno a hladce se dostat k vaší firmě tvoří v zákazníkovi pozitivní emoce, které mohou rozhodnout ve váš prospěch.
Michal Zachar / PEI – Vaše inspirace
poradce pro tvorbu image
info@imageaudit.info
http://www.imageaudit.info