Den D: Investorská hádka v Doupěti!

Poslední díl třetí řady pořadu Den D byl skutečně plný neuvěřitelných zvratů, nabídek i nečekaných odmítnutí, ale především pak ve znamení velkého napětí i hádek mezi investory. Kdo ví, možná i na pány investory dolehlo dlouhé natáčení, horké počasí, které při něm panovalo nebo jednoduše ponorka. Jisté je, že poslední díl pořadu jsme je mohli poznat z té stránky, z jaké se běžně neukazují. Z té lidské.

První projekt paní Adély s příznačným názvem KamPak? by měl být velkou konkurencí klasickým propagačním letákům a možná, že i turistickým známkám.  „Kartičková“ forma propagace s možností zakomponování slevových kupónů nebo reklamy mi jako úplný propadák nepřišla. Bohužel pro Adélu, Tomio vůbec nepochopil, že je určen výhradně tuzemským turistům a ostatním investorům přišel zase příliš nedokončený. Ale mně přišel nápad s kartičkami celkem fajn. Na dovolenou po Čechách jezdíme zdaleka nejvíce a věřím, že sbírání kartiček by bavilo nejen nás dospělé, ale především pak děti. Takže i za všechny nadšené výletníky doufám, že se nějaký investor pro paní Adélu najde a projekt společně dotáhnou ke zdárnému konci.

Z deště pod okap
Pokud se rádi vydáváte na výlet na kole, nebo in-linech, pak docela jistě cestou navštívíte také nějakou tu útulnou venkovní zahrádku. A co čert nechce, zrovna když se usadíte, začne pršet. Stěhujete se z místa na místo, uhýbáte před kapající vodou ze slunečníku a choulíte se k sobě ve snaze zůstat co nejvíce v suchu. V danou chvíli, kdy restaurace uvnitř je narvaná k prasknutí a vy máte venku opřené nezamčené kolo, byste jistě rádi sáhli po spojovacím okapu k reklamním slunečníkům, který vymysleli pánové Kryštof Turek a Roman Vaníček. Chytré nápady bývají většinou ty nejjednodušší, ale…. Možná, že kdyby pánové nepojali nápad jako prodej licence, ale samotnou výrobu a distribuci, mohli nějakou tu nabídku dostat, takhle získali jen několik pořádně „štiplavých“ poznámek na téma naivita a neoriginálnost.

O to překvapivější pro mě byla úspěšná prezentace dvou uměleckých fotografů, kteří chtějí vydávat limitované řady fotografií od známých světových umělců. Nejsem ani sběratelka umění, ani nadšená fotografka, ale nemyslím si, že by zrovna tohle byl tak strašně unikátní projekt, který na našem trhu ještě není. Ba naopak, na internetu najdete takových podniků hned několik. Navzdory tomu se o pány strhla mezi investory vášnivá pře. Marta s Michaelem a Ivan s Danou se předháněli ve výhodnějších nabídkách. Více obchodního ducha nakonec prokázal nekompromisní Michael, který bez reptání přetáhnul Ivanovi partnerku Danu, a společně pak obchod uzavřeli. Půl roku po skončení natáčení byl projekt pořád ve fázi příprav, tak nevím, nevím, jestli to byla úplně nejlepší investice…

Rekapitulace po půl roce jsou mou asi nejoblíbenější částí. Ukáže se, kdo jak měl jednotlivé projekty dobře spočítané i promyšlené, kdo sáhnul pořádně vedle i kdo stále doufá. Jako úplně nejlepší projekt této řady se ukázal aukční server Autoporadce, který týdně prodává osmdesát aut!

Koho do další řady?
Asi každý z investorů do Doupěte vnesl pořádný kus sebe a každý má docela určitě svou základnu fanoušků. Ale kdybych měla tu možnost rozhodnout, koho vybrat do další řady pořadu, docela jistě by tam neseděla současná pětice. Mně osobně jsou nejvíce sympatické Marta a Dana. Obě dámy mají nejen skutečně bystrý úsudek, ale také velmi taktní chování. Dokážou se ptát na podstatné věci, najít na projektu něco (pokud se tedy najít dá :-)), co by jej mohlo posunout dál. Umí odmítnout jasně a slušně, dokážou povzbudit i podat pomocnou ruku v podobě případné rady. Takže za mě určitě ano oběma dámám z investorské party. Stejně tak bych se klidně ráda znovu setkala s Ivanem Pilným, ale co se týče Tomia a Michaela, pak vím, že kdyby jejich místa obsadil někdo jiný, litovat nebudu asi ani já, ani žadatelé. Zvláště pak Michael mi přijde jako velice tvrdý hráč, což je pro něj jistě nezbytně nutné, určitě by dnes nebyl tam kde je, kdyby neměl tvrdé a ostré lokty, ale některé jeho soudy vůči žadatelům byly hodně mimo mísu, někdy trapné, jindy urážlivé, ale hlavně nekonstruktivní a zbytečné. Ať už se však v křesle investora objeví kdokoliv, přimlouvám se za to, aby je televizní štáb nechal občas převléknout 🙂

A co vy? Nemáte nějaký ten nápad, který by stál za investici? A pokud ano, vydali byste se na milost i nemilost nelítostným investorům?

10.4.2011 6:00| autor: Petra Martišková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist